Kvinnofridslinjen
Vi har öppet dygnet runt och du kan ringa oss oavsett var du bor i Sverige.
Här får du prata med specialutbildad personal som har minst fem års yrkeserfarenhet och vana att möta personer i kris och svåra livssituationer. Vår uppgift är att lyssna och ge professionellt stöd.
Du kan också få information om stödverksamheter på din hemort så att du kan förändra din nuvarande situation och ta dig vidare.
- För dig som inte pratar så bra svenska finns tolk på de flesta språk som talas i Sverige.
- Du som har en hörselskada eller har nedsatt talförmåga kan ringa till Kvinnofridslinjen via tjänsten Texttelefoni.
Du behöver inte säga ditt namn när du ringer till Kvinnofridslinjen. Du berättar bara så mycket du själv vill.
Det här vägvalet
- Sker via telefon
Övrigt
Anhörig eller vän. Du som är anhörig, vän eller bekant till någon kvinna som är utsatt är välkommen att ringa till oss. Läs mer i länken.
Kvinnofridslinjen: Att vara anhörig
Yrkesverksam. Även yrkesverksamma som möter våldsutsatta kvinnor i sitt arbete kan kontakta Kvinnofridslinjen. Läs mer i länken.
Kvinnofridslinjen: Att arbeta med frågorna
Ansvariga för vägvalet
Nationellt centrum för kvinnofrid
Kvinnofridslinjen drivs av Nationellt centrum för kvinnofrid på uppdrag av regeringen.